Ανέβηκε από Swell στις 17/4/2007
Ένα επιβατηγό πλοίο όταν πλέει τη νύχτα είναι σαν τσίρκο από τα φώτα και τις γιρλάντες με φώτα που έχει. Είναι αδύνατο να μη δεις ένα τέτοιο τσίρκο τη νύχτα.
Και όμως το πλήρωμα της πυραυλακάτου Κωστάκος το Νοέμβριο του 1996, έξω από το Βαθύ της Σάμου δεν είδε το τσίρκο Σάμινα να πλησιάζει. Το Κωστάκος συμμετείχε σε άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού και βρισκόταν «κρυμμένο» έξω από ένα κόλπο κοντά στο Βαθύ. Αυτό προέβλεπε το σενάριο της άσκησης. «Κρυμμένο» σημαίνει χωρίς κανένα φως, ούτε τα φώτα ναυσιπλοΐας δεν είχε ανάψει.
Το Σάμινα, κατάφωτο ως τσίρκο, είχε ξεκινήσει από το Βαθύ με πορεία νότια. Το πλήρωμα του Κωστάκος δεν το είδαν. Ούτε το άκουσαν. Όχι γιατί ήταν τυφλοί και κωφάλαλοι. Δεν το είδαν γιατί κοιμούνταν όλοι. Δεν το άκουσε κανείς γιατί όλοι κοιμούνταν βαριά, προφανώς μετά από μπυροκατάνυξη. Και όλα αυτά συνέβαιναν ενώ συμμετείχαν σε άσκηση. Έτσι, το Σάμινα εμβόλισε και έκοψε στα δύο το Κωστάκος.
Όταν μετά από χρόνια βγήκε η απόφαση του δικαστηρίου, έριχνε εξ ίσου την ευθύνη στους δύο καπετάνιους! Ο.K. Το Σάμινα έπρεπε να δει το Κωστάκος στο ραντάρ. Πράγμα πολύ δύσκολο, επειδή το Κωστάκος ήταν μικρό συγκριτικά σκάφος και βρισκόταν πολύ κοντά σε ξηρά. Σ’ αυτή την περίπτωση το σκάφος εμφανίζεται στην οθόνη του ραντάρ σαν προεξοχή της ξηράς. Ο κυβερνήτης του Κωστάκος, αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, ο οποίος κατά τη διάρκεια άσκησης κοιμόταν, ο οποίος πήρε στο λαιμό του το πλήρωμα του σκάφους του, ο οποίος με τις πράξεις και τις παραλείψεις του συνέβαλε στην απώλεια του σκάφους του, κατά το δικαστήριο έφερε την ίδια ευθύνη με τον πλοίαρχο του Σάμινα.
Θα δείτε ότι δεν θα μάθουμε ποτέ γιατί βυθίστηκε το Sea Diamond, ούτε ποιος ευθύνεται για τη ρύπανση που προκλήθηκε από τη βύθιση. Εκτός αν το δικαστήριο «αποφανθεί» ότι για τα παραπάνω ευθύνεται ο καπετάνιος του ρυμουλκού. Ή, ακόμα καλύτερα, ο Ποσειδώνας επειδή δεν χτύπησε με την τρίαινά του τη ξέρα για να την κάνει σπάρο.
UPDATE 24/11/11
Στο παλιό blog είχαν υπάρξει κάποια σχόλια που αμφισβητούσαν κάποια στοιχεία της ανάρτησης. Όπως το ότι κοιμούνταν όλοι. Σε αυτό έχουν δίκιο. Στον ισχυρισμό τους όμως ότι το επιβατηγό θα έπρεπε να τους δει, έχουν άδικο. Γιατί ξέρουν καλύτερα από μένα, ότι κατά τη διάρκεια των ασκήσεων τα πλοία του Π.Ν. χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά αντίμετρα. Έτσι δεν γίνονται ορατά από τα "εχθρικά" ραντάρ.
No comments:
Post a Comment